Blog
Jak skutecznie reklamować firmę na LinkedIn?
Jak wykorzystać LinkedIn w działaniach marketingowych?
LinkedIn to platforma stworzona z myślą o profesjonalistach, którzy mogą w jej ramach stworzyć swój profil zawodowy i w ten sposób budować swoją markę osobistą. Oferować profesjonalne usługi, utrzymywać relacje z rekruterami czy nawiązywać kontakty biznesowe. Platforma może się pochwalić ponad 800 milionami użytkowników pochodzących z ok. 200 krajów. Tak duża liczba użytkowników oraz charakter serwisu sprawiają, że stanowi on bardzo interesującą platformę reklamową dla wielu firm.
Punktem wyjścia dla działań marketingowych realizowanych w serwisie LinkedIn jest co do zasady firmowa strona internetowa, która pozwala nie tylko stworzyć profil naszego przedsiębiorstwa, lecz także gromadzić wokół niej społeczność. Zasada działania nie różni się istotnie od modelu znanego z innych mediów społecznościowych, jednak trzeba mieć na uwadze to, że LinkedIn to platforma zrzeszająca profesjonalistów. Konieczny jest tym samym dobór właściwych treści i stworzenie specjalnej strategii marketingowej pod właśnie ten serwis. Treści, które doskonale sprawdzą się na firmowym profilu na Facebooku czy Instagramie, nie zawsze muszą być właściwe dla LinkedIn.
Reklama na LinkedIn krok po kroku
Decydując się na uwzględnienie platformy LinkedIn w planie marketingowym, warto dokładnie zdefiniować cel, jaki ma realizować obecność w serwisie. Jeśli przykładowo celem jest dotarcie z ofertą do nowych odbiorców, koniecznie przy planowaniu treści do publikacji skupmy się na korzyściach, jakie oferowane produkty czy usługi mogą dostarczyć potencjalnym klientom. Podkreślmy misję i wartości, przedstawmy dotychczasowe dokonania firmy i jej poszczególnych pracowników. Informujmy też o udziale w branżowych konferencjach czy targach, a także innych ważnych dla rozwoju firmy wydarzeniach. Jeśli celem jest przede wszystkim rekrutacja specjalistów, publikujmy treści, które przedstawią firmę jako atrakcyjne miejsce pracy.
By realizować taką strategię, konieczne będzie stworzenie firmowego profilu w serwisie LinkedIn. Zadanie to nie jest trudne, jednak samą prezentację firmy oraz jej sposób warto dokładnie przemyśleć. Profil firmowy powinien być spójny z jej identyfikacją wizualną – tyczy się to również wszelkich treści publikowanych w serwisie.
Dopiero po stworzeniu profilu firmowego warto pomyśleć o płatnych reklamach, jakie oferuje serwis. Wbrew pozorom możliwości jest całkiem sporo. Wiele z oferowanych formatów reklamowych jest taka sama jak w innych mediach społecznościowych, jednak nie brak i takich, które są dostosowane do specyfiki serwisu. Zdecydować się można m.in. na reklamy graficzne, wideo oraz tekstowe. Promować można firmowy profil, konkretne posty czy organizowane wydarzenia.
Ogromną zaletą reklam w serwisie LinkedIn jest możliwość precyzyjnego targetowania, co jest szczególnie istotne w przypadku chęci dotarcia do konkretnej grupy docelowej (w tym osób, które w przeszłości odwiedziły nasz profil) czy wąskiej grupy specjalistów, których firma zamierza zatrudnić.
Ile kosztuje reklama na LinkedIn?
Szerokie możliwości promocyjne sprawiają, że wskazanie przedziału kosztów, z jakimi może się wiązać reklama na LinkedIn, jest niezwykle trudne. Interfejs LinkedIn Ads jest podobny do interfejsów znanych z innych platform społecznościowych i działa na podobnej zasadzie. Reklamodawca targetuje kampanię i ustala dla niej konkretny budżet. W rezultacie działania promocyjne można rozpocząć od niewielkiego budżetu, by następnie zwiększać go niemal bez końca.
Reklama z punktu widzenia biznesu to inwestycja, która co do zasady ma się zwrócić. Bez odpowiedniego doświadczenia marketingowego działania reklamowe w mediach społecznościowych warto rozpocząć od stosunkowo niewielkiego budżetu. Zwiększać go należy dopiero w momencie, gdy obrana strategia i parametry kampanii będą generować pożądane efekty. Co w sytuacji, gdy firmie brakuje środków na promocję? Pomyśleć warto o skorzystaniu z obcego kapitału, co niestety może się wiązać z dość wysokim kosztem, lub z faktoringu, który pozwoli odzyskać środki zamrożone na własnych fakturach wystawionych kontrahentom z odroczonym terminem płatności.