Blog
Jak reklamować firmę na Facebooku?
Rola mediów społecznościowych w promocji biznesu
Największe media społecznościowe przyciągają setki milionów użytkowników. Lider od lat jest niezmienny – Facebook. Szacuje się, że korzystna z niego niespełna 3 miliardy użytkowników. Nierozsądnie byłoby tym samym ignorować tak popularną platformę. Przy odpowiedniej strategii serwisy społecznościowe mogą stanowić niezwykle skuteczne narzędzie komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami firmy. Mogą wspierać działania wizerunkowe, budować społeczność wokół marki i skuteczniej identyfikować jej potrzeby i oczekiwania. Social media pozwalają ponadto istotnie zwiększyć ruch na stronie, co w przypadku wielu biznesów jest niezwykle istotne, a także korzystnie wpływają na SEO.
Reklamy na Facebooku – dlaczego powinieneś o nich pomyśleć?
Promocję na Facebooku rozpoczyna się co do zasady od stworzenia profilu firmowego, wokół którego buduje się następnie społeczność i dzieli z nią najróżniejszymi treściami. Mogą to być treści wspierające długofalową budowę rozpoznawalności marki, a także treści mające za zadanie generować niemal natychmiastowe efekty sprzedażowe.
Realizowane w ten sposób działania, niezależnie od tego, jaki mają cel biznesowy, można dodatkowo wspierać płatną promocją, by dotrzeć z komunikatem marketingowym do znacznie szerszego grona odbiorców. Co warto podkreślić, media społecznościowe, w tym Facebook, pozwalają niezwykle precyzyjnie targetować odbiorców reklamy. W rezultacie z komunikatem marketingowym można dotrzeć do użytkowników serwisu, którzy wykazują cechy modelowego klienta firmy, interesują się konkretnym produktem lub śledzą strony o określonej tematyce. Możliwość dotarcia do docelowej grupy odbiorców niewątpliwie bardzo korzystnie przekłada się na konwersję i pozwala generować satysfakcjonujące zwroty z inwestycji.
Jak stworzyć reklamę na Facebooku krok po kroku?
Planując jakiekolwiek działania promocyjne w mediach społecznościowych, należy przede wszystkim rozpocząć od zdefiniowania celu. Musisz wiedzieć, co konkretnie planujesz osiągnąć – będzie Ci niewątpliwie łatwiej podejmować właściwe działania i dobierać dla nich optymalne metody. Inne podejście może się sprawdzić w przypadku realizacji na Facebooku kampanii wizerunkowej, a inne kampanii, która ma wspierać sprzedaż.
Po wybraniu celu należy zdefiniuj grupę docelową. Aby to zrobić, zweryfikuj możliwości targetowania oferowane przez Facebooka i na tej podstawie precyzyjnie zawęź grupę odbiorców planowanej kampanii.
W kontekście budżetu przemyśl przede wszystkim kwestię wyboru metody płatności, a następnie zaplanuj kampanię w czasie i ustal jej dzienny budżet. Na koniec nie pozostaje nic innego, jak tylko wybrać odpowiednie kreacje, treści reklamowe i właściwe miejsce dla swojej reklamy.
Uruchomienie kampanii nie oznacza wcale zakończenia działań. Kluczowe jest, by nieustannie monitorować wyniki i optymalizować ustawienia, by dzięki temu w możliwie najbardziej efektywny sposób wykorzystać przeznaczone na promocję środki.
Gdzie szukać środków na realizację kampanii reklamowej w sieci?
Reklama z punktu widzenia biznesu to inwestycja, która co do zasady ma się zwrócić. Bez odpowiedniego doświadczenia marketingowego działania reklamowe w mediach społecznościowych warto rozpocząć od stosunkowo niewielkiego budżetu. Zwiększać go należy dopiero w momencie, gdy obrana strategia i parametry kampanii będą generować pożądane efekty. Co w sytuacji, gdy firmie brakuje środków na promocję? Pomyśleć warto o skorzystaniu z obcego kapitału, co niestety może się wiązać z dość wysokim kosztem, lub z faktoringu, który pozwoli odzyskać środki zamrożone na własnych fakturach wystawionych kontrahentom z odroczonym terminem płatności.