Udostępnij:
17-10-2022

Jak reklamować firmę na Facebooku?

Facebook to obecnie największy serwis społecznościowy na świecie. Doskonałe narzędzie komunikacyjne, ale też niezwykle interesująca platforma do realizacji najróżniejszych działań promocyjnych. Dlaczego nie należy ignorować Facebooka i innych serwisów społecznościowych w swoich działaniach marketingowych? Jak zacząć skuteczną promocję na Facebooku?

Rola mediów społecznościowych w promocji biznesu


Największe media społecznościowe przyciągają setki milionów użytkowników. Lider od lat jest niezmienny – Facebook. Szacuje się, że korzystna z niego niespełna 3 miliardy użytkowników. Nierozsądnie byłoby tym samym ignorować tak popularną platformę. Przy odpowiedniej strategii serwisy społecznościowe mogą stanowić niezwykle skuteczne narzędzie komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami firmy. Mogą wspierać działania wizerunkowe, budować społeczność wokół marki i skuteczniej identyfikować jej potrzeby i oczekiwania. Social media pozwalają ponadto istotnie zwiększyć ruch na stronie, co w przypadku wielu biznesów jest niezwykle istotne, a także korzystnie wpływają na SEO.


Reklamy na Facebooku – dlaczego powinieneś o nich pomyśleć?


Promocję na Facebooku rozpoczyna się co do zasady od stworzenia profilu firmowego, wokół którego buduje się następnie społeczność i dzieli z nią najróżniejszymi treściami. Mogą to być treści wspierające długofalową budowę rozpoznawalności marki, a także treści mające za zadanie generować niemal natychmiastowe efekty sprzedażowe.

Realizowane w ten sposób działania, niezależnie od tego, jaki mają cel biznesowy, można dodatkowo wspierać płatną promocją, by dotrzeć z komunikatem marketingowym do znacznie szerszego grona odbiorców. Co warto podkreślić, media społecznościowe, w tym Facebook, pozwalają niezwykle precyzyjnie targetować odbiorców reklamy. W rezultacie z komunikatem marketingowym można dotrzeć do użytkowników serwisu, którzy wykazują cechy modelowego klienta firmy, interesują się konkretnym produktem lub śledzą strony o określonej tematyce. Możliwość dotarcia do docelowej grupy odbiorców niewątpliwie bardzo korzystnie przekłada się na konwersję i pozwala generować satysfakcjonujące zwroty z inwestycji.

Reklama-na-Facebooku-jak-zaczac-(1).jpg


Jak stworzyć reklamę na Facebooku krok po kroku?


Planując jakiekolwiek działania promocyjne w mediach społecznościowych, należy przede wszystkim rozpocząć od zdefiniowania celu. Musisz wiedzieć, co konkretnie planujesz osiągnąć – będzie Ci niewątpliwie łatwiej podejmować właściwe działania i dobierać dla nich optymalne metody. Inne podejście może się sprawdzić w przypadku realizacji na Facebooku kampanii wizerunkowej, a inne kampanii, która ma wspierać sprzedaż.

Po wybraniu celu należy zdefiniuj grupę docelową. Aby to zrobić, zweryfikuj możliwości targetowania oferowane przez Facebooka i na tej podstawie precyzyjnie zawęź grupę odbiorców planowanej kampanii.

W kontekście budżetu przemyśl przede wszystkim kwestię wyboru metody płatności, a następnie zaplanuj kampanię w czasie i ustal jej dzienny budżet. Na koniec nie pozostaje nic innego, jak tylko wybrać odpowiednie kreacje, treści reklamowe i właściwe miejsce dla swojej reklamy.

Uruchomienie kampanii nie oznacza wcale zakończenia działań. Kluczowe jest, by nieustannie monitorować wyniki i optymalizować ustawienia, by dzięki temu w możliwie najbardziej efektywny sposób wykorzystać przeznaczone na promocję środki.


Gdzie szukać środków na realizację kampanii reklamowej w sieci?


Reklama z punktu widzenia biznesu to inwestycja, która co do zasady ma się zwrócić. Bez odpowiedniego doświadczenia marketingowego działania reklamowe w mediach społecznościowych warto rozpocząć od stosunkowo niewielkiego budżetu. Zwiększać go należy dopiero w momencie, gdy obrana strategia i parametry kampanii będą generować pożądane efekty. Co w sytuacji, gdy firmie brakuje środków na promocję? Pomyśleć warto o skorzystaniu z obcego kapitału, co niestety może się wiązać z dość wysokim kosztem, lub z faktoringu, który pozwoli odzyskać środki zamrożone na własnych fakturach wystawionych kontrahentom z odroczonym terminem płatności