Ta witryna używa plików cookies. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookies, ich zastosowaniu oraz o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w naszej Polityce prywatności.
Zgadzam się
Udostępnij:
02-11-2022

Jak wykorzystać Instagram przy promocji firmy?

Działania promocyjne firm odbywają się dziś na wielu różnych płaszczyznach. W ostatnich latach coraz większą uwagę marketerzy poświęcają mediom społecznościowym, które pozwalają dotrzeć z komunikatem marketingowym do precyzyjnie zdefiniowanej grupy odbiorców. Doskonałym przykładem takiego medium jest Instagram. Jak reklamować się na Instagramie?

Reklama na Instagramie – czy warto?


Media społecznościowe mogą się dziś pochwalić liczbą użytkowników liczoną w miliardach. Sam Instagram ma ponad 1.4 mld użytkowników. W przypadku Facebooka liczba ta jest dwukrotnie większa. Bez wątpienia w grupie tej znaleźć można wielu potencjalnych klientów dla swoich produktów czy usług. Nie należy zatem bagatelizować mediów społecznościowych i jak najszybciej wpisać je do aktualnego planu działań marketingowych.

Punktem wyjścia powinno niewątpliwie być stworzenie firmowego profilu na Instagramie, co pozwoli gromadzić wokół własnej marki społeczność. Dopiero w kolejnych krokach warto pomyśleć o rozszerzeniu działań marketingowych o działania, które wymagają sięgnięcia do budżetu marketingowego. Mowa przede wszystkim o wykupieniu promocji w serwisie czy nawiązaniu współprac z influencerami, a więc osobami, które zgromadziły wokół siebie społeczność, która z różnych względów może być dla nas atrakcyjna. Liderzy opinii mają ogromny wpływ na swoją społeczność, dlatego zaangażowanie ich do planowanych działań marketingowych może przynieść znacznie lepsze rezultaty niż tradycyjne kampanie reklamowe i akcje promocyjne.


Promowanie na Instagramie – od czego zacząć?


Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w mediach społecznościowych warto zadbać o zdefiniowanie celu, jaki planujemy osiągnąć poprzez promocję. Inne rozwiązania mogą się bowiem sprawdzić w przypadku budowy świadomości marki, a inne przy działaniach promocyjnych, które mają za zadanie wspierać sprzedaż.

Ważne jest również to, by rozumieć specyfikę działania mediów społecznościowych oraz dobrze poznać ich użytkowników. Sporą grupę użytkowników takich serwisów, w tym Instagrama, stanowią osoby młode, które niekoniecznie muszą zaliczać się do naszej grupy docelowej. Wiele kont może być również nieaktywnych czy po prostu fikcyjnych. Warto o tym pamiętać przede wszystkim w kontekście działań z influencerami – ogromne zasięgi niekoniecznie muszą gwarantować spektakularny efekt. Między innymi z tego względu na znaczeniu zyskują tzw. mikroinfluencerzy.

Pracując nad strategią marketingową dla mediów społecznościowych, warto każdy z kanałów traktować jako oddzielny byt i zaplanować dla nich inne publikacje. Każda z platform przyciąga bowiem nieco innych użytkowników, dlatego też sposób komunikacji i prezentowane materiały powinny być właściwie dopasowane – tj. inne na Instagramie i inne na Facebooku. Konieczne jest tym samym nie tylko zindywidualizowane podejście do każdego z kanałów, lecz także nieustanne monitorowanie w każdym medium zaangażowania użytkowników, by ciągle doskonalić tworzone treści, ich formę, częstotliwość i czas publikacji. Niezbędne jest także śledzenie aktualnych trendów i dostosowywanie do nich własnych działań. Niejedna marka już udowodniła, że właściwa strategia marketingowa w mediach społecznościowych może stanowić katalizator rozwoju firmy.

reklama-na-instagramie.jpg


Ile kosztuje reklama na Instagramie?


Instagram oferuje szerokie możliwości w zakresie płatnej reklamy i niewątpliwie warto z nich korzystać. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że komunikaty reklamowe na Instagramie kierować można do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Co więcej, Instagram zapewnia pełną kontrolę nad budżetem reklamowym, który ustanowić można dla całej kampanii lub dla każdego jej dnia. Dodatkowo stworzoną kampanię można modyfikować, by optymalnie wykorzystać przeznaczone na nią środki.

Płatną reklamę na Instagramie rozpocząć można od niewielkich środków, a z czasem zwiększać budżet tak długo, jak długo działania promocyjne będą przynosiły oczekiwany efekt. Analogicznie prezentuje się sytuacja z influencerami – w wielu przypadkach współpraca rozliczana jest w barterze, jednak nie brak przypadków działań z budżetami liczonymi w setkach tysięcy.


Reklama z punktu widzenia biznesu to inwestycja, która co do zasady ma się zwrócić. Co w sytuacji, gdy firmie brakuje środków na promocję? Pomyśleć warto o skorzystaniu z obcego kapitału, co niestety może się wiązać z dość wysokim kosztem, lub z faktoringu, który pozwoli odzyskać środki zamrożone na własnych fakturach wystawionych kontrahentom z odroczonym terminem płatności.