Blog
Jak w ramach eFaktoringu pozyskać środki finansowe w kilka minut? cz.4
Jeszcze niedawno firmy z sektora MŚP miały ograniczony dostęp do finansowania zewnętrznego. Przez to cierpiała ich konkurencyjność, a możliwości rozwoju były bardzo ograniczone. W 2016 r., eFaktoring NFG umożliwił finansowanie faktur mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. A dzięki cyfryzacji i automatyzacji procesów wyeliminował zbędne formalności i biurokrację oraz przyspieszył dostęp do gotówki. Dziś faktoring online jest wygodnym rozwiązaniem, które pozwala skrócić czas oczekiwania na pieniądze i tym samym zabezpieczyć płynność finansową każdego przedsiębiorstwa. A oprócz zawansowanych aspektów technologicznych, gwarantuje też bezpieczeństwo transakcji.
Zobacz, jak nowoczesne technologie udoskonaliły tradycyjne finansowanie faktur i jak eFaktoring stał się ulubioną usługą mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
Czym jest eFaktoring?
eFaktoring to nowe podejście do finansowania faktur, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie zabezpieczyć swoją płynność finansową. Błyskawicznie zamienia fakturę sprzedaży z odroczonym terminem płatności na gotówkę zaraz po zrealizowaniu takiej sprzedaży. A jest to możliwe dzięki cyfryzacji i automatyzacji procesów.
• Automatyzacja procesów: klucz do efektywności eFaktoringu
Kluczowym elementem faktoringu internetowego jest automatyzacja procesów. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą skorzystać z finansowania faktur łatwo, szybko i bez zbędnych formalności. To proces w 100 procentach online: począwszy od wypełnienia formularza, przez dostarczenie informacji o fakturze, po podpisanie umowy kodem SMS.
• Brak biurokracji i większa elastyczność dla małych przedsiębiorców dzięki cyfryzacji
Jednym z głównych atutów eFaktoringu jest eliminacja biurokracji. Mali przedsiębiorcy korzystają chętnie z tej formy finansowania, ponieważ pozwala im ona skupić się na operacyjnej stronie biznesu, zamiast tracić czas na uciążliwe procedury. Dzięki cyfryzacji przedsiębiorca może zawnioskować o finansowanie z dowolnego miejsca na świecie i otrzymać środki finansowe bezpośrednio na konto bankowe w zaledwie kilka minut.
• Bezpieczeństwo transakcji jako priorytet w erze digitalizacji
Warto podkreślić, że eFaktoring nie pomija kwestii bezpieczeństwa. Zaawansowane systemy zarządzania ryzykiem i weryfikacji kontrahenta są niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa transakcji. Algorytmy w sposób błyskawiczny analizują mnóstwo danych dotyczących klienta i historii jego płatności. To zabezpiecza interesy instytucji finansowej i wpływa na bezpieczeństwo klienta.
Proces finasowania faktur w 3 krokach:
Proces wnioskowania o eFaktoring jest bardzo prosty i intuicyjny:
1. Wypełniając odpowiedni formularz internetowy, przedsiębiorca wpisuje informacje dotyczące firmy, jak również dotyczące faktury, którą chce sfinansować. Nie trzeba dostarczać żadnej dokumentacji ani ustanawiać żadnych dodatkowych zabezpieczeń typu weksel, poręczenie czy hipoteka. W tym procesie zabezpieczeniem jest sama faktura.
2. System Obsługi Finansowania NFG podpowiada przedsiębiorcy, jakie kroki na poszczególnych etapach wypełniania wniosku powinien wykonać. Następnie, poprzez odpowiednie algorytmy, dokonywana jest ocena zdolności i wiarygodności kredytowej, i na tej podstawie odbywa się kwalifikacja faktury do finansowania. Warto wiedzieć, że odpowiednie algorytmy oceniają tutaj zarówno przedsiębiorcę, który wnioskuje o finansowanie, jak i kontrahenta, który finalnie będzie opłacał fakturę.
3. Jeżeli ocena jest pozytywna, podpisana zostaje umowa kodem SMS i środki finansowe drogą elektroniczną trafiają na konto klienta. Co ważne, nie ma przy tym żadnych ograniczeń odnośnie ilości zgłaszanych faktur do finansowania. Każdemu klientowi przyznawany jest natomiast tzw. limit faktoringowy, który wyrażony jest w wartości. To znaczy, że może sfinansować faktury do kwoty np. 250 000 zł i w ramach tej puli może zgłosić dowolną ilość faktur i sfinansować je częściowo lub w całości. Limity są odnawialne.
O tym należy pamiętać, wnioskując o finansowanie:
1. Można zamieniać na gotówkę wyłącznie faktury wystawione w transakcjach B2B, czyli pomiędzy przedsiębiorcami. Nie można zaś zamienić na gotówkę faktur, które są wystawione na konsumentów.
2. Faktura musi być z odroczonym terminem płatności: zazwyczaj na co najmniej 7 dni, a maksymalnie na 90 dni.
3. Nie można zgłosić do finansowania faktury, która jest już przeterminowana, dlatego przedsiębiorcy zwykle zgłaszają faktury natychmiast po ich wystawieniu.
Podsumowanie
eFaktoring to rozwiązanie, które dzięki cyfryzacji i automatyzacji procesów od kilku lat jest dostępne nawet dla najmniejszych przedsiębiorstw. Klient może zawnioskować o finansowanie z domu, z firmy czy z drugiego końca świata. Mikro i mali przedsiębiorcy zazwyczaj cierpią na brak czasu i nie chcą zajmować się sprawami administracyjnymi firmy, lecz koncentrować na działalności operacyjnej i sprzedażowej swojego przedsiębiorstwa. Dlatego możliwość szybkiej i wygodnej zamiany faktur na gotówkę jest dla nich rozwiązaniem na wagę złota.