Udostępnij:
17-05-2019

O rentowności biznesu faktoringowego

Odpowiednia ocena klienta, skuteczność w odzyskiwaniu należności oraz właściwe narzędzia do pozyskiwania klientów pomogą w rentowności biznesu faktoringowego, mówił Dariusz Szkaradek, prezes Zarządu NFG, na konferencji FinTech & 5 InsurTech Digital Congres, która odbyła się 10 maja w Warszawie. Podczas debaty eksperci z dziedziny finansów dzielili się dobrymi praktykami skierowanymi do osób zakładających startupy w sektorze fintech i insurtech.
NFG jest pierwszą firmą na rynku, która oferuje faktoring online dla mikroprzedsiębiorstw. Ma tę przewagę nad innymi faktorami, że jest nowoczesną instytucją finansową o ustabilizowanej pozycji, w silnej grupie spółek z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku zarządzania wierzytelnościami. Dlatego prezes NFG został zaproszony do debaty o kluczowych aspektach branży fintech.

- Dziś technologia jest ogólnodostępna. Ważne, żeby z niej odpowiednio skorzystać. A dobry biznes online musi mieć dobre rozwiązania, czyli przede wszystkim odpowiednie narzędzie webowe, które musi być proste, szybkie i wygodne z punktu widzenia użytkowników – radził Dariusz Szkaradek, prezes Zarządu NFG.

Kluczem do sukcesu firmy w branży fintech są klienci, a dokładniej słuchanie ich oczekiwań. Dariusz Szkaradek zaznaczył, że faktoring online to ciężki biznes, który może być bardzo dochodowy pod warunkiem, że będzie spójny.

- NFG osiągnęło próg rentowności, dzięki dwóm istotnym czynnikom: skali klientów oraz ich jakość. Ważne jest zarządzanie ryzykiem. W 2018 roku zwiększyliśmy nasze dochody trzykrotnie w porównaniu z 2017 rokiem. Ograniczyliśmy koszty ryzyka o 30 procent. Zakładam, że koszt ryzyka w tym roku możemy ograniczyć jeszcze o 25 procent - mówił Dariusz Szkaradek.

NFG osiąga takie wyniki dzięki bardzo dobrej metodzie oceny klienta oraz skutecznemu odzyskiwaniu zaległych należności, a przede wszystkim dzięki doświadczeniu i wsparciu Kaczmarski Group.